Наші вихователі:
Петровська Світлана Валеріївна
Кушнір Леся Борисівна
Вчитель – логопед:
Ковальчук Жанна Миколаївна
Помічник вихователя:
Овдієнко Наталія Миколаївна
Логопедична група – це колективний вплив на дитину з боку вчителя-логопеда, вихователів, психолога, музичного керівника, інструктора з фізкультури, медичної сестри, соціального педагога. Організація роботи з дітьми, що мають вади мови, проходить в цікавій ігровій формі з використанням особливостей психофізичного розвитку дошкільників. Для занять з малюками обладнано логопедичний кабінет. Головна мета корекційного навчання – формування у дітей правильного, чіткого, виразного мовлення з урахуванням лексичної та граматичної будови мовлення.
Вихователі використовують в роботі з дітьми інноваційні технології: «Ейдетика», «Мнемотехніка».
Це методики запам’ятовування:
- Мнемотехніка (методи, в основі яких є вербально-логічне мислення);
- Ейдетика (методи, в основі яких конкретно-уявне мислення).
До того ж, застосовуючи методи ейдетики, ми підключаємо інші відчуття:слухові, тактильні, рухові, нюхові і навіть смакові! Таким чином, відбувається розвиток усіх видів пам’яті, і, як наслідок ефективність навчання покращується.
В групі працює гурток «Чарівна ниточка», метою якого є розвиток творчих здібностей, уяви, фантазії, дрібної моторики рук дошкільнят. Вихователем і дітьми створюються картини з ниток та покидькового матеріалу, які прикрашають інтер’єр не тільки групи, а й дитячого садочка.
Вихователями групи створений міні – музей «Чарівна ниточка». Цей музей допомагає ознайомити дітей з різними видами ниток, тканинами та виробами з ниток, з технологією виготовлення різних ниток, а також з використанням ниток та виробів з них в різних видах дитячої діяльності.
Дитячий садок – друга домівка: тепла, затишна, безпечна. Ми, дорослі, приходимо в дитячий садок, щоб подарувати дітям радість спілкування, стати їх друзями і партнерами в будь-яких справах, дати кожній дитині шанс розкритися, розвинути свої таланти.
Проблемна тема Катеринич Світлани Валеріївни: «Пісочна анімація як ефективний засіб формування комунікативних навичок дошкільників»
Педагогічне кредо: ” Вчити і виховувати.
Вести, але не тягнути за собою.
Спонукати, але не змушувати.
Вказувати шлях, але дозволяти дитині йти самій” (Конфуцій)
Головним завданням педагога в формуванні комунікативних навичок дошкільників є:
- розвиток способів вираження емоцій, почуттів, станів, рухів, які в звичайному житті з якихось причин дитина не може або не дозволяє собі проявляти. розвинення у дитини сприйнятливості як базової особистісної якості;
- прищеплювання здатності «приймати», «передавати», «трансформувати», тобто бути споживачем і творцем культури;
- удосконалення дрібної моторики руки та координації рухів;
- збагачення і активізація словника дитини;
- розвиток звукової культури мовлення;
- розвиток граматичного ладу мовлення;
- розвиток діалогічної та монологічної мови;
Мета роботи з пісочною анімацією:
- Ознайомити з засобами пісочної анімації « Світовий стіл», художній матеріал – пісок; знайомити з прийомами малювання піском, гармонізувати психоемоційний стан дитини, розвивати творчість, виховувати поняття красоти оточуючого середовища, потреби свого вираження до нього.
- Розвивати дрібну моторику, тактильну чуттевість, пластику рухів рук, розвивати пам’ять, стимулювати роботу мозку (пізнавальні процеси).
- Виховувати самостійність, впевненість, вчити прийомам комунікацій (обговорювати тему, домовлятися малювати по черзі, в парах, підгрупою).
Педагогічне кредо:
«Природа стає могутнім виховним чинником лише тоді, коли маленька людина після трьох-чотирьох років навчання в школі з подивом приходить до думки: світ став багатшим, гарнішим і ця зміна світу – моя праця. Це я.
Навчання і виховання повинні бути такими, щоб праця, об`єктом якої є природа, відкрилася перед допитливою людиною, як захопливе, цікаве життя розуму».
Проблемна тема Кушнір Лесі Борисівни «Формування компетентності дошкільника з теми: «Природа Космосу»
Мета: формування цілісного уявлення про безмежність Всесвіту; космос як простір, що існує за межами планети Земля; Місяць – супутник Землі; Сонце, як зорю; планети, що обертаються навколо Сонця.
Завдання:
У процесі пізнавальної, ігрової, дослідницької, творчої діяльності формувати у дітей астрономічні уявлення про зорі, планети, Сонце, Місяць;
- Активізувати пізнавальну діяльність дітей, батьків та педагогів;
- Узагальнювати, розширювати знання про планету Земля, різноманітність її природи, вплив природних чинників на здоров’я дитини;
- Вчити робити висновки про властивості Сонця, зміни дня і ночі, пір року, про значення сонця в житті людини;
- Сприяти усвідомленню дітьми взаємозв’язку природи Космосу і природи планети Земля;
- Давати знання про космонавтів; про значення освоєння космосу для людей;
- Ознайомити дітей з життям великого вченого, винахідника, конструктора С.П.Корольова та його внеском у дослідження космосу;
- Викликати у дітей емоційно – естетичний відгук на споглядання космосу;
- Збудити інтерес до пізнання таємниць Всесвіту;
- Формувати у дошкільнят ціннісне ставлення до природи й мотивацію щодо її збереження.
Проблемна тема Ковальчук Жанни Миколаївни :«Профілактика порушень писемної діяльності у дітей старшого дошкільного віку».
Педагогічне кредо: «Справжній педагог повинен любити те, чому навчає і любити тих, кого навчає».
Мета роботи: формувати основні механізми (передумови) писемної діяльності, недорозвиток яких у майбутньому може призвести до порушення писемної діяльності дошкільників , а згодом в молодших школярів.
Завдання:
- розвиток фонематичної сторони у дітей старшого дошкільного віку;
- формувати правильну звуковимову;
- розвивати загальну та дрібну моторику в дітей;
- удосконалювати навички просторового орієнтування;
- сприяти розвитку зорового гнозису (аналізатору) та контролю у старших дошкільників.
Основні компоненти готовності дітей дітей старшого дошкільного віку до оволодіння писемною діяльністю є:
- стан фонетико-фонематичної сторони мовлення;
- стан моторики та графо-моторних навичок;
- просторове орієнтування;
- слуховий та зоровий контроль.
В групі активно використовуються прийоми мнемотехніки.
Мета роботи з дітьми: формувати вміння дошкільників описувати та порівнювати предмети за допомогою мнемотаблиць, вправляти у складанні речень за схемами, стимулювати розгадувати загадки, колективно складати казки та запам’ятовувати римований текст, розвиваючи зв’язне мовлення дітей та збагачувати словниковий запас .
Завдання:
- зменшувати стреси від навчання ;
- підвищувати самооцінку дитини завдяки результативності у навчанні;
- формувати правильну звуковимову, вміння самостійно вчитися;
- розвивати зв‘язне мовлення, основні психічні процеси;
- збільшувати об’єм пам’яті;
- стимулювати виділяти істотне , знаходити спільне і відмінне;
- підвищувати інтерес до вивчення рідної мови;
- удосконалювати навички словозміни, словотворення;
- розширювати творчі можливості дитини;
- підвищувати самооцінку, розвивати ініціативність, самостійність дитини.
МНЕМОТЕХНІЧНІ ПРИЙОМИ:
- аналогія;
- трансформація;
- тлумачення;
- зв’язування (колаж);
- сюжет;
- логічні запитання;
- небилиці;
- піктограми;
- наочне моделювання;
- мнемоквадрати;
- мнемодоріжки;
- мнемотаблиці;
- передача змісту відповідними рухами;
- передача змісту через гру-драматизацію (інсценування).